한국어 - czyli język koreański


Obiecałam, że jak tylko poczuję się lepiej i znajdę czas umieszczę lekcję koreańskiego. Miałam co prawda umieścić to wczoraj ale honoryfikatywność i dostępne materiały zamieszały mi w głowie. Jednak dzięki pomocy kolegi, któremu serdecznie dziękuję, udało się! A więc proszę o to dla was przydatne zwroty w języku koreańsku. Mam nadzieję, że będą przydatne!

Flaga Korei Południowej
Cześć !
Annjong!
Powitanie (dzień dobry, dobry wieczór)   
안녕하세요?  Annjonghasejo?
Jak się masz?
지냈어요?  Dzal dzinessojo?  
Dziękuję, dobrze      
. 지냈어요. Ne. Dzal dzinessojo.
Dziękuję        
감사합니다 / 고맙습니다 / 고마워요    Kamsahamnida / Komapsymnida / Komałojo  
Dobranoc “śpij dobrze”
자요. Dzal dzajo.
Do widzenia  
안녕히 가세요! Annjongi kasejo!  (do osoby, która odchodzi)
안녕히 계세요! Annjongi kjesejo! (do osoby, która zostaje)
Czy mówisz po polsku/angielsku/koreańsku?      
폴란드어로/영어로/한국어로 말해요?  Pollandyoro/Jongoro/Hangugoro malhejo?
Tylko trochę 
조금요. Dzogymjo.  
Jak masz na imię?   
이름이 무엇입니까? / 이름이 뭐예요? Irymi muosimnikka? / Irymi Młojejo?
Nazywam się...         
저는 ____이에요/예요.   Dzonyn_____iejo/jejo.
Miło Cię poznać       
만나서 반갑습니다! / 만나서 반가워요!  Mannaso bangapsumnida! / Mannaso bangałojo 
Skąd pochodzisz? “skąd przyjechałeś”
어디서 어요?   Odiso łassojo?  
Jestem z ... “Przyjechałem z…”
저는 ...에서 왔어요.   Dzonyn ....-eso łassojo.
Czy możesz powtórzyć?
다시 한번 반복하세요Dasi hanbon banbokhasejo?
Czy możesz mówić wolniej?
천천히 말해 주세요?  Ćonćoni malhe dzusejo?
Nie rozumiem
이해해요. / 이해하지 않아요. An ihehejo. / Ihehadzi anajo.
Nie wiem       
몰라요 / 모르겠어요 Mollajo.  / Morykessojo.
Yes
/  Ne  / Je
No      
아니요 / 아니오 Anijo / Ańjo   

A na końcu dwie koreańskie piosenki.



Jak widać poziom oryginalności i intelektualiści nie jest zbyt wygórowany, dlatego na końcu mam dla was filmik z popularnym niedawno uczestnikiem koreańskiego Mam Talent. 
 

Komentarze

Popularne posty