Stroje tradycyjne - Masajowie

Kolejna odsłona tradycyjnych strojów z całego świata. Tym razem pragnę przedstawić wam nie tylko stroje ale również krótki zarys grupy etnicznej, która je nosi. Pewnie słyszeliście kiedyś o Masajach, grupie zamieszkującej Afrykę, a dokładniej tereny Kenii i Tanzanii. Kultura i tradycja tych koczowników została przedstawiona w książce i jej adaptacji filmowej pt.: Biała Masajka. Ja oglądałam ten film już kilka razy, ostatnio we wrześniu podczas jazdy pociągiem, a dwa tygodnie później natrafiłam na wywiad z autorką książki... Na temat filmu i książki możemy przeczytać wiele różnych pozytywnych i negatywnych recenzji. Ja osobiście bardzo je polecam.

Powracając do Masajów, oprócz swojego rodzimego języka Maa, porozumiewają się również w języku angielskim i suahili. Żyją z uprawy ziemi i hodowli bydła. Prowadzą koczowniczy tryb życia. Oprócz tego, ich życie rodzinne, dla nas, obcokrajowców jest co najmniej dziwne, a co za tym idzie atrakcyjne jeśli chodzi o zgłębianie wiedzy na ich temat. Masajowie są poligamistami, wynika to z dużej śmiertelności wśród dzieci. Ciekawe jest jednak to, że nie ważne z kim kobieta spała, dziecko zawsze jest jej męża, a nie innego mężczyzny:) Niestety obrzezanie zarówno chłopców jak i dziewczynek jest jedyną z najbardziej wstrząsających tradycji. Część Masajów zmieniło wiarę na chrześcijaństwo lub islam, a reszta została przy tradycyjnej religii. Więcej na temat życia i kultury Masajów znajdziecie tutaj.

A oto zdjęcia tradycyjnych strojów, zapraszam do oglądania!















Na końcu mam dla was zwiastun filmu pt.: Biała Masajka.

Komentarze

Popularne posty