poniedziałek, 24 marca 2014

Religie Afryki - film

  "Nienawidzę poniedziałków" - czy istnieje osoba, która ani razu nie wypowiedziała tego zdania? Wydaje mi się, że nie... Tym bardziej w taką pogodę. W Poznaniu lało cały dzień, było buro i ponuro, jak więc poprawić taki smutny dzień? Odpowiedź jest prosta! Dobry film jest dobry na wszystko. Ja postawiłam na serial "Przyjaciele", a dla was mam coś, co oglądałam już jakiś czas temu, gdy tworzyłam prezentację na temat religii w Afryce. Może nie jest to najlepiej wykonany dokument, ale znajdziecie tu wiele ciekawych informacji i ujęć. A już nie długo pojawi się coś na temat religii afrykańskich. Miłego oglądania!

3 komentarze:

  1. Hi, hi, każdy biały chce badać dzikie plemiona Afryki. Nawet jeśli zostało ich jak na lekarstwo, to kogoś tam jeszcze wygrzebią. I koniecznie, żeby był ubrany w lamparcią skórę, bo w dżinsach nieładnie wygląda na zdjęciu. ;) Ale jak już ktoś zamiast oddawać cześć drzewom chadza do meczetu albo kościoła, albo nie daj Boże mieszka w mieście, to już się robi dla białych podróżników strasznie nieciekawy. Czasem mam wrażenie, że więcej niż naukowej ciekawości jest w tym takiej naszej XIX-wiecznej chęci zobaczenia dzikiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zobaczyć dzikiego - to stereotypowe podejście. Moim zdaniem to niesamowite, że w XXI wieku wciąż są plemiona, które zachowały swoje tradycje, wierzenia. Wierzenia tak różne od europejskich, chociaż ich rytuały są przerażające.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z przedmówcą to piękne, że wciąz istnieją taki eplemiona. Właśnie czytam rozomwy z Kapuścińskim, który podkreśla, że choć wydaje się nam, że to jakaś mało znacząca grupa ludzi to jednak my "świat cywilizowany i wysoko rozwinięty" jestesmy na naszym globie mniejszością. Powinniśmy zatem do wszystkich podchodzić z szacunkiem - choć z drugiej strony to nasze uznanie za lepszych doprowadziło nas do tego punktu rozwoju w jakim jesteśmy.

    OdpowiedzUsuń