Dziękuję w językach obcych

Już od najmłodszych lat uczymy się trzech ważnych słów - dziękuję, przepraszam i proszę... Jednak z wiekiem często o nich zapominamy. Przechodząc ulicą czasem odnoszę wrażenie, że ludzie są wrogo nastawieni, innym razem uśmiecham się do przechodniów, oni odwzajemniają uśmiech i świat wydaje się ociupinkę lepszy. Coraz częściej spotykam też ludzi, którzy oprócz swojego własnego "ja" nie widzą nic więcej, nie dziękują, wyłącznie wymagają, twierdzą, że im się należy. Gdy jesteśmy małymi dziećmi uczącymi się słowa dziękuję, wydaje nam się, że świat jest i będzie dobry, ale rzeczywistość bywa zupełnie inna. Błędnie jednak uważamy, że tego nie da się zmienić, bo co moje jedno "dziękuje" zmieni w świecie ciągłego "mi się należy". Zmieni i ja jestem przekonana, że warto dziękować innym!


Mam dzień przemyśleń, analizy tego, jak rzadko mówimy swoim bliskim, że są ważni, nie dziękujemy im za to, że są, że byli i będą, za to co dla nas zrobili.  Może warto czasem to zrobić? Tak bez powodu?

Moi rodzice mówią, że są ze mnie dumni... są dumni z tego, co robię i mnie podziwiają, że znajduję tyle pomysłów, ale prawda jest tak, że gdyby nie oni, nie byłabym w tym miejscu, w którym jestem. To dzięki nim mogłam wyjechać na studia na drugi koniec Polski, to oni wspierali mnie w każdym aspekcie przez ten cały okres, zachęcali do ciągłego rozwoju. Dzięki nim skończyłam dwa kierunki studiów. Miałam ten komfort, że nie musiałam martwić się o jutro, skupiałam się na nauce. Gdyby nie ich wsparcie i motywacja przez wszystkie lata, i wiara we mnie, na pewno sama nie wierzyłabym w siebie, tak jak wierzę teraz. Mam nadzieję, że wielokrotnie będę mogła się za to odwdzięczyć. Dziękuję!

Dziękuję mojemu mężowi, bo on najbardziej wie, ile kosztowała mnie nauka, wyjazd na stypendium i ile wciąż poświęcam czasu na moją firmę. On, my, nasze marzenia, sprawiają, że jestem jeszcze bardziej zmotywowana do działania, szukam nowych pomysłów i nie staję w miejscu.


Dziękuję mojemu rodzeństwu, chociaż w wielu kwestiach się nie zgadzamy, ich obecność wiele dla mnie znaczy. Oni też mnie inspirują, pokazują jak ważna jest miłość i przyjaźń. Mam nadzieję, że każde z nich znajdzie swoją drogę, bo wszyscy są mega zdolni i nie powinni w siebie wątpić!

Dziękuję wszystkim bliskim mi osobom, które zawsze są gdzieś blisko, do których mogę napisać i poprosić o radę, pooglądać zdjęciach ich cudnych dzieci, znaleźć promyk nadziei, że jutro będzie słońce, lub być tym oparciem, którego oni szukają.... Dziękuję też moim uczniom, dzięki którym nie czuję się samotna podczas całego dnia pracy spędzonym przed monitorem. To oni mnie inspirują, zachęcają do dalszego rozwoju. Nie mogę też zapomnieć o wszystkich osobach, z którymi współpracuję, zwłaszcza o dziewczynach pracujących w WordPassion - bez Was ta firma nie byłaby w tym miejscu, w którym jest teraz.

Mam nadzieję, że czytając tego posta uśmiechnąłeś/aś się kilka razy i teraz sam/a chcesz podziękować innym za to, co dla Ciebie robią czy zrobili.

Podziękowania kończę tabelką - Dziękuję w 60-ciu językach obcych.

Język
Language
Zapis
Transkrypcja
Afrikaanas
Dankie
Danki
Albański
Albanian
Falimin-nerit
Faliminerit
Amharski
Amharic
አመሰግናለሁ
Ameseginalehu
Angielski
English
Thank you
Fenk ju
Arabski
Arabaic
ﺷﻜﺮﺍ
Szukran
Bengalski
Bengali
ধন্যবাদ
Dhonnobad
Białoruski
Belarusian
Дзякуй
Dziakuj
Bośniacki
Bosnian
Hvala
Hwala
Bretoński
Breton
Trugarez
Trugari
Bułgarski
Bulgarian
благодаря
Błogudaryja
Chiński
Chinese
謝謝
Sie sie
Chorwacki
Croatian
Hvala
Hwala
Czeski
Czech
Dĕkuju
Dziakuji
Duński
Danish
Tak
Tak
Esperanto
Dankon
Dankon
Estoński
Estonian
Tänan/ Aitäh
Tanan/Aitah
Filipiński
Filipino
Salamat
Salamat
Fiński
Finnish
Kiitos
Kiitos
Francuski
French
Merci beaucoup
Mersi boku
Galicyjski
Galician
Grazas
Grazas
Grecki
Greek
Ευχαριστώ
Efharisto
Gudżarti
Gujarati
આભાર
Aabhar
Hebrajski
Hebrew
תודה
Toda
Hindi
धन्यवाद
Dhanjawad
Hiszpański
Spanish
Gracias
Grasjas
Holenderski
Dutch
Dank u
Dank u
Indonezyjski
Indonesian
Terima kasih
Terima kasi
Japoński
Japanese
ありがとうございます
Arigatou gozaimas
Kataloński
Catalan
Gràcies
Grasje
Kazachski
Kazakh
Рахмет
Raksmet
Khmerski
Khmer
ឣរគុណ
Au kun
Koreański
Korean
감사합니다
Kamsahamnida
Laotański
Lao
ຂອບໃຈ
khap dzai
Litewski
Lithuanian
Dėkoju
Dekoju
Łotewski
Latvian
Paldies
Paldies
Macedoński
Macedonian
Благодарам
Blagodaram
Malajski
Malay
Terima kasih
Terima kasi
Nepalski
Nepali
धन्यवाद
Dhanjabad
Niemiecki
German
Danke schön
Danke szyn
Norweski
Norwegian
Takk
Tak
Pendżabaski
Punjabi
ਧਨਵਾਦ
Tanwad
Polski
Polish
Dziękuję

Portugalski
Portuguese
Obrigado/a
Obridado/a
Rosyjski
Russian
Спасибо
Spasiba
Rumuński
Romanian
Mulțumesc
Multsumesk
Serbski
Serbian
Хвала
Hwala
Słowacki
Slovak
Ďakujem
Dziakujem
Słoweński
Slovenian
Hvala
Hwala
Suahili
Swahili
Asante
Asante
Szwedzki
Swedish
Tack
Tak
Tajski
Thai
ขอบคุณ
Kop kun
Tamilski
Tamil
நன்றி
Nanri
Telugu
ధన్యవాదములు
Taniaładamalu
Turecki
Turkish
Teşekkür ederim
Teszekur ederim
Ukraiński
Ukrainian
Дякую
Diakuju
Uzbecki
Uzbek
Rahmat
Rahmat
Węgierski
Hungarian
Köszi
Kosi
Wietnamski
Vietnamese
Cảm ơn
Kam on
Włoski
Italian
Grazie
Gracje
Zulu
Ngiyabonga
Niabola


Komentarze

  1. Fajny wpis. Zaczynam uczyć się z Twojej tabelki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis, pomyślcie tylko, że wystarczy znajomość jednego słowa w danym języku obcym, żeby zyskać szacunek i przychylność mieszkańców kraju, który akurat odwiedzamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Tak, to niesamowite jak niewiele trzeba i niestety smutne, że ludzie nie zdają sobie z tego sprawy...

      Usuń
  3. Faktycznie jest to pomocne i takie zwroty turystyczne mogą nam się przydać np. na wakacjach w danym kraju. Ja za to teraz podjęłam naukę języka angielskiego biznesowego https://www.jezykiobce.pl/68-biznes ponieważ wiem, że taka nauka znacząco podniesie moją wiedzę na temat tego języka obcego.

    OdpowiedzUsuń
  4. No to dziękuję w takim razie ;) Danke! Nie wiem czy to poprawnie, bo dopiero się niemieckiego uczę jak widać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty