Wiosno Wiosno - przybywaj!!!

Muszę przyznać, że ostatni miesiąc minął mi tak szybko, że nie zdążyłam przyzwyczaić się do tego, że jest marzec… Nagle zorientowałam się, że jest już kwiecień, ale wiosna która powinna cieszyć nasze oczy, nadal ma nas w nosie. Ja powoli popadam w depresję marząc o przeprowadzce do kraju, w którym cały rok mogłabym cieszyć się piękną wiosną. Tymczasem siedzę w domu, rower kurzy się w koncie, grzejniki nie mają chwili wytchnienia, a stos notatek czeka aż po nie sięgnę… Zanim jednak zajmę się nauką muszę nadrobić zaległości na blogu. Ostatnio stwierdziłam, że kilka tygodni temu byłam zdecydowanie aktywniejsza, ale nie zanosi się na to, żeby doba została wydłużona, także wybaczcie mi długie przerwy… Powracając jednak do wiosny, może moje zestawienie „wiosna w językach świata”  zachęci ją do przyjścia i w końcu będzie ciepło. Wiosno przybywaj!!!!


Język
Zapis
Transkrypcja
Afrikaanas
lente
lente
Angielski
spring
spring
Arabski
الربيع
tarropia
Białoruski
вясна
wiasna
Bułgarski
пролет
prolet
Chiński
春季
czuan tien
Chorwacki
proljeće
proljecie
Czeski
jaro
jaro
Duński
forår
foo
Esperanto
printempo
printemno
Estoński
kevad
kewad
Filipiński
tagsibol
tagsibol
Fiński
kevät
kewat
Francuski
printemps
prentom
Grecki
άνοιξη
aniksi
Hindi
वसंत
łasant
Hiszpański
primavera
primavera
Holenderski
voorjaar
furjar
Indonezyjski
musim semi
musim semi
Islandzki
vor
wor
Japoński
haru
Koreański
bom
Laotański
ລະດູບານໃໝ່
la du baan maj
Litewski
pavasaris
pawasaris
Łotewski
pavasaris
pawasaris
Macedoński
пролет
prolet
Malajski
musim bunga
musim bunga
Niemiecki
frühling
fruling
Norweski
vår
wor
Ormiański
գարուն
garun
Polski
Wiosna

Portugalski
primavera
primawiera
Rosyjski
весна
wesna
Rumuński
primăvară
primawara
Serbski
пролеће
prolecze
Słowacki
jar
jar
Słoweński
pomlad
pomlad
Suahili
spring
spring
Szwedzki
vår
wor
Tajski
ฤดูใบไม้ผลิ
rydu baj maj pli
Turecki
ilkbahar
ilkbahar
Ukraiński
весна
wesna
Węgierski
tavasz
tawas
Wietnamski
mùa xuân
mua suan
Włoski
primavera
primawera



Małe podsumowanie dzisiejszego zestawienia: przyniosło mi wiele radości i zabawy, szczególnie "wor" i "jar". Ponadto jest zdecydowanie bardziej różnorodne niż miesiące... 

Komentarze

Popularne posty