Мы говорим на русском языке! - Rosyjskie pogaduszki.

Ponieważ zaległości mam dość duże, dziś mam dla was drugi post! Tym razem zahaczymy o nowy język. Był włoski, francuski, amharski, więc teraz proponuję rosyjski. Da Da rosyjski. Zacznę nietypowo bo od słynnego filmu z cyklu: 'World in 2 minutes'.


Rosja!


Wielu Polaków sądzi, że rosyjski to prościzna, to samo co Polski, z drugiej strony Rosjanie chyba myślą podobnie. Ale czy na pewno jest identyczny?

O to nagranie z popularnego na całym świecie talent show. No to teraz proszę ręce do góry kto zrozumiał wszystko?
A teraz coś dla tych, co chcę co nieco rozumieć. Przydatne zwroty w języku rosyjkim. Ja przyznam się tylko, że miałam niewielki epizod z tym językiem, ale to było w podstawówce i się nie liczy:P!

Dzień dobry - здра́вствуйте   - zdrastwujtie
Tak   -    да    -     Da
Nie    -  нeт   -  Niet
Dziękuję   -  спaси́бо  -  Spasiba
Jak się nazywasz?  -  Как тебя зовут?  -  Kak tiebia zawut
Nazywam się...   -  
Меня зовут ...  -  Mienia zawut
Miło cię poznać   - 
Очень приятно   - Ocień prijadna
Proszę   - 
Пожалуйста  -   Pażałsta
Przepraszam   -  
простите   -  Praścicie
Do widzenia   -  
До свидания    -  Dasfidania
Nie mówię po rosyjsku.  - 
Я не говорю русским языком.  -  Ja ne gawari pa raski jazyku.
Czy mówisz po angielsku?    -   
Вы говорите по-английски   - Wy gawaricie pa angliski
Dobry wieczór   - 
День вечер  -  Dobri  wiecier
Nie rozumiem.    - 
я Не понимаю.  - Ya nie paniemaju

A na koniec, coś bardzo znanego, ale poważnego.

Komentarze

Popularne posty