Deutsche Sprache - lekcja języka niemieckiego

Tym razem zostajemy w Europie i do tego bardzo blisko... Mam dla was lekcję języka niemieckiego. Szczerze mówiąc zawsze żywiłam szczerą niechęć do tego języka, ale skoro nauka języków stała się moją pasją postanowiłam zerwać z niechęcią. A mała powtórka okazała się bardzo zachęcająca. Kto wie, może kiedyś powrócę do nauki niemieckiego na dobre. Na razie skupmy się jednak na kilku przydatnych zwrotach. Jest to kolejna lekcja, która powstała dzięki pomocy, tym razem mojej koleżanki, której serdecznie dziękuję!






Cześć (na pożegnanie) - Tschüss [czius]
Dzień dobry(rano) - Guten Morgen!  [guten morgen]
Dzień dobry(po południu) - Guten Tag! [guten tag]
Do widzenia  - Auf Wiedersehen! [auf widerzejen]
Dobry wieczór - Guten Abend! [guten abend]
Dobranoc - Gute Nacht [gute nacht]
Do zobaczenia wkrótce - Bis bald [bis bald]
Dziękuję - Danke [danke]
Proszę bardzo - Bitte schön [bite schiun]
Tak - Ja [ja]
Nie - Nein  [najn]
Jak się nazywasz?  - Wie heisst du? [wi hajst du?]
Nazywam się ... - Ich heisse ... [iś hajse ...]
Skąd pochodzisz? - Woher kommst du? [woher komst du]
Pochodzę z Polski.  - Ich komme aus Polen [iś kome aus Polen]
Mieszkam w... - Ich wohne in ... [iś wone in ...]
Jak się masz? - Wie geht's? [wi gejts]
Czy mówisz po niemiecku? - Sprichst du deutsch [szpriśt du dojcz]
Nie mówię po niemiecku - Ich kann nicht deutsch sprechen [iś kan niśt dojcz szpreśen]
Nie rozumiem - Ich verstehe nicht [iś ferszteje niśt]


Język niemiecki nie jest zbyt melodyjny, dlatego nie dziwi mnie, że niemieckie zespoły i soliści częściej wybierają język angielski zamiast ojczystego.  Jednak są też takie zespoły, które stawiają na niemiecki. Na pewno większość z was kojarzy zespół Ramstein. Nie każdy lubi taki typ muzyki, no ale..

Wydaje mi się jednak, że niemiecki bardziej pasuje do muzyki jaką gra Ramstein, niż do hip hopu...

Na końcu mój ulubiony niemiecki zespół, z irlandzkim wokalistą. Na szczęście śpiewają po angielsku!:)

Komentarze

  1. Język niemiecki nie tylko pasuje do cięższych brzmień choć wszystko zależy od kwestii przekonania do tego języka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że nauka języków obcych jest bardzo przydatna w dzisiejszych czasach i jak najbardziej trzeba się ich uczyć. Dobrym pomysłem jest zapisanie się na indywidualny kurs języka obcego https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/indywidualne-kursy-jezyka-obcego gdzie z pewnością nauczymy się bardzo dobrze języka obcego.

    OdpowiedzUsuń
  4. No dokładnie axon, nie tylko pasuje. Ale są różne ludzie i rozne łopinnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie ja nigdy nie uczyłem się języka niemieckiego i odkąd pamiętam to właśnie język angielski był głównym językiem obcym. Jak czytałem jakiś czas temu na stronie https://earlystage.pl/blog/2020/08/31/kanaly-youtube-do-nauki-angielskiego-dla-mlodziezy/ to teraz faktycznie języka angielskiego można się również uczyć z kanału YouTube.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nie miałem nigdy okazji aby uczyć się tego języka obcego i od zawsze bliski mi był język angielski. Całkiem niedawno nawet czytałem artykuł https://www.biznesgazeta.pl/jak-zostac-lektorem-jezyka-angielskiego-jakie-kursy-wybrac/ w którym fajnie napisano jak można zostać lektorem języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty