Czym to się je???

Plan, mam plan... I na dziś przewiduje on 'kulturę'. Pałeczki, noże, widelce, łyżki, ręce - czym jedzą ludzie na całym świecie?

W Polsce mówimy, że jemy nożem i widelcem. Ale czy na pewno??? Raczej łyżką i widelcem, no chyba, że ktoś lubi przecięty język. Już jakiś czas temu zauważyłam, że twórcy podręczników do nauki języków azjatyckich zwykle umieszczają zdanie: Europejczycy jedzą łyżką i widelcem. Mam wrażenie, że sugerują reszcie świata, że MY pałeczkami nie jadamy i z pewnością czynność ta jest zbyt trudna:P Nie ulega jednak wątpliwości, iż od zarania dziejów w Azji używa się pałeczek, a nie widelca czy łyżki.


Drewniane, plastikowe, kolorowe... Jest ich mnóstwo. Niektóre służą nie tylko do jedzenia, mogą być również przepięknym dziełem sztuki lub ozdobą do włosów. Bogaty zasób tych niewielkich dzieł sztuki sprawił, iż powstały liczne sklepy z pałeczkowym asortymentem...
Piękne, czyż nie?

Oprócz widelca, łyżki czy pałeczek wiele osób używa do jedzenia rąk. Większość z nas uważa pewnie, że jest to  niekulturalne, ale jakże wygodne i oszczędne. Ponadto muszę tutaj dodać, że jedzenie pizzy widelcem i nożem jest niezgodne z zasadami savoir vivre, chociaż ja też tak czasem robię.

Skoro mówimy o pałeczkach, to warto poruszyć sposób ich używania. Szkół jest wiele, ale ja wam pokaże tylko dwie:)

1.  Nazwałam ten styl: na leniucha. Czyli po prostu wbijanie pałeczki w obrany przez nas kawałek jedzonka. Niestety nie sprawdza się w przypadku sypkiego ryżu. Z drugiej strony nie trzeba poświęceć czasu na naukę używania pałeczek, o czym przekonacie się w sposobie drugim.
2. Tradycyjnie - i filmik instruktażowy, bo po co się rozpisywać.



Ponieważ sposób jedzenia sushi jest bardziej skomplikowany pragnę pokazać mój ulubiony filmik instruktażowy, który oglądam gdy jest mi smutno;)




Mam nadzieję, że te filmiki zwiększą wasz poziom wiedzy na temat jedzenia pałeczkami, rączkami i odnośnie odpowiednich kątów nachylenia podczas jedzenia:)




Kolorowo mi!!!


Moja kolekcja - stylizacja bukietowa


Parami...
Zwykłe, proste, drewniane. Uwaga na drzazgi:P:P


Piękny zestaw do sushi...


A teraz trzeba coś ugotować, by talerze puste nie stały...




Komentarze

Popularne posty