J'adore, J'aime - czyli francuskie ą, ę:)

W liceum francuski był moją zmorą, okropna nauczycielka śniła mi się po nocach. Najgorsze koszmary były przyjemniejsze. Wchodząc do sali rozbrzmiewało coś w stylu.
  
Bonjour à tous                                 
Asseyez S'il vous plaît

Potem następowało odliczanie uczniów i pytanie... Jednak lekcje francuskiego nie były bezowocne, coś z nich wyciągnęłam...
Po maturze od razu porzuciłam naukę francuskiego i nie miałam ochoty do tego wracać. Teraz z perspektywy czasu wiem, że co nie co wiedzieć trzeba. Dodatkowo po latach trauma zniknęła i w planach mam powrócić do francuskiego.


A więc skoro Francja nie jest daleko... nauka kilka zwrotów może okazać się przydatną umiejętnością.

Dzień dobry     Bonjour   (bonżur)
Do widzenia     Au revoir   (o rewła)
Dobry wieczór   Bonsoir!  (bon słar)
Dobranoc    Bonne nuit   (bon nu i)
Jak masz na imię?    Comment tu t'appelles ?  (comą ciu tapel)
Nazywam się ... .    Je m'appelle ( ży ma pel)
Przepraszam    Excusez-moi  (ekskiu ze mła)
Proszę       Voila  (włala)
Dziękuję     Merci
Miło Cię poznać    Enchante (ensząte)
Skąd pochodzisz?      D'où viens-tu?  ( du vien tu)
Jestem z (Polski)     Je viens de Polonge. (Ży wien de poloń)
Tak      Oui  (łi)
Nie      Non


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty